Skip to main content

Pinocchio English Course

Open English Course has many supposedly funny ads to show the advantages of an online English course versus a face-to-face one. Because of one of this course's ads, there's a heated discussion on Facebook about its offensive nature against non-native teachers of English.


By the way, the video seems to have been removed. I've tried watching it through different sources, but I couldn't.


I do think the commercial is offensive to non-native EFL teachers. However, more than being offensive, it lies to millions of English learners and prospect students.


I thought the old discussion on native speaker teachers vs. non-native EFL teachers had been forgotten. I frequently talk to clients and students who ask me about the effectiveness of native teachers, but they easily understand that these teachers are not necessarily the best. Quite the contrary, knowing the language and being born in a country where the language is spoken do not mean knowing about the language or having the technique to teach it or having the essential interpersonal competence to deal with students and parents.


Another lie is trying to make students believe that virtual and online courses are more effective than face-to-face courses. There are important technical and methodological factors that make the first type less effective than the latter. So, please, show your advantages and let the consumers decide!


I believe the ad is truly offensive, but I do not think it should be banned.


Their marketing strategy shows the values they hold: mocking professionals, disrespecting the competitors, using ridiculous stereotypes and lying to clients. By banning the commercial I think we are patronizing consumers and assuming they are not able to choose what is best for them, not only the services and products they pay for, but also the values they share.


One may argue that regular people do not share this interpretation of the ad and Pinocchio Open English's posture, but, hey, that's life, that's the market. Each player in the market has to show their clients and prospects their advantages and why they should be chosen, instead of ridicule competitions and professionals.


Here are Vinicius Nobre's - president of BrazTesol National Board - view on the topic and a discussion forum on English Experts.


In a nutshell, ban the ad. Don't think so. Discuss it, yes. Criticize it, yes. Instruct the clients, yes, always! And hopefully, Jiminy Cricket will do its job.


Marcelo Elias

Comments

Popular posts from this blog

O Código da Liderança

Ser um líder é um dom ou uma habilidade? Outra pergunta fácil. É uma habilidade. Sim pode ser desenvolvida. Essa mesma discussão surge quando se fala de professores. Ser um ótimo professor é um dom ou um ótimo professor pode ser formado. Idem. Em O Código da Liderança ( The Leadership Code , Best Seller, 191 páginas), Dave Ulrich, Norm Smallwood e Kate Sweetman construíram um código de cinco regras que são características básicas para a formação de qualquer líder. Os autores constataram que entre 50 e 85% das características de liderança são compartilhadas entre líderes eficazes. Por meio de entrevistas com diversos líderes, os autores concluíram que as cinco regras descritas no livros são as básicas para a contrução de um líder. As cinco regras estão apresentadas abaixo. Este post é o primeiro de cinco que resumirão as ideias de Ulrich, Smallwood e Sweetman sobre liderança. Regra 1 - Prepare o Futuro Preparar o futuro significa ser um estrategista, se...

Calvin, Haroldo e sua Carreira - 2 de 2

Continuando... 8. Alguns jovens profissionais acreditam que já estão preparados o suficiente , mas não é tão simples assim . 9. Sim , a experiência faz diferença . 10. Sim , você vai cavar muito , é a lei da mais-valia . 11. Executou uma tarefa de forma esplêndida? Congratulations . Obteve bons resultados? Fantastic . Now move on , there’s a bunch of people working to do better than you . 12. Oh, yes , haverá companheiros que vão te dar a maior força e te deixarão se estrupiar ; não seja essa pessoa, apenas aprenda a se defender delas; auto-conhecimento , auto-controle , observação perspicaz são essenciais. 13. Think outside the box. Cliché or reality. Maybe necessity. 14. A cultura corporativa é uma entidade poderosa ; aprenda a conviver com ela ; se a cultura da sua empresa é aprender com a vida das formigas , corre para assistir Vida de Inseto e trate ...

O Código da Liderança, Regra 2

O Codigo da Lideranca Este é o segundo de cinco posts que resumem as principais ideias de Dave Ulrich, Norm Samllwood e Kate Sweetman em O Código da Liderança ( The Leadership Code , Best Seller, 191 páginas). Este Código da Liderança, como qualquer outro código, oferece estrutura e orientação, e ajuda não só a saber o que fazer para ser um líder melhor, mas também como desenvolver melhor a capacidade de liderança. Alguns líderes parecem nascer sabendo o código; outros precisam aprendê-lo, mas este é o sine qua non da liderança eficaz. O livro mostra cinco regras da liderança. A primeira, resumida no post de 23 de outubro, fala do líder estrategista, na Regra 1: Prepare o Futuro. Neste post, Regra 2: Faça Acontecer. Fazer acontecer significa ser um executor, significa ser uma pessoa capaz de tornar o trabalho uma realidade. Um executor deve ter a habilidade de fazer o trabalho bem feito. Ser um líder executor eficiente significa ter uma visão clara de aonde se q...