Skip to main content

A tribute to people

This is a tribute to these people. 


Not everyone here... some still working.





The day started just like any other Friday, even though I knew it would be a very long  and big day. It wouldn't be like any other Friday.

Some worked all day long to put the party together. Others worked during the week to make the school look beautiful. There were those who planned fun activities to involve the kids. But there was no one, no one who simply did not take part.

At the end, family came to pick them up. Some left to enjoy the rest of the night. Most simply wanted to go home and rest. I hope, however, that everyone left with a fulfilling sensation that it was all worth it. That promoting joy, happiness and laughs to others is a moment to cherish.

It was magical to see these people enjoying time together. The focus were students and parents, but they have the talent to make every moment a moment to share joy, laughs and, for me, moments of personal growth.

In fact, they were able to promote all those memorable moments to the kids because they make their moments together memorable. What happened today is simply what happens every day. It is a reflection of who they are.

This is a tribute to people.

Once, attending a seminar given by Doutores da Alegria, the most valuable lesson I learned - through jokes, obviously - was that we shouldn't keep positive thoughts and feelings to ourselves. Thus, after this long and tiring Friday, I cannot simply go to bed without paying a tribute to these people and to people who make others happy, who make others become better people.

ME

Comments

  1. Beautiful and moving! That's the result of perfect leadership: people do engage! They commit themselves and have fun at the same time. Congrats, dear friend!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, darling. I have to say it was magical.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

O Código da Liderança, Regra 2

O Codigo da Lideranca Este é o segundo de cinco posts que resumem as principais ideias de Dave Ulrich, Norm Samllwood e Kate Sweetman em O Código da Liderança ( The Leadership Code , Best Seller, 191 páginas). Este Código da Liderança, como qualquer outro código, oferece estrutura e orientação, e ajuda não só a saber o que fazer para ser um líder melhor, mas também como desenvolver melhor a capacidade de liderança. Alguns líderes parecem nascer sabendo o código; outros precisam aprendê-lo, mas este é o sine qua non da liderança eficaz. O livro mostra cinco regras da liderança. A primeira, resumida no post de 23 de outubro, fala do líder estrategista, na Regra 1: Prepare o Futuro. Neste post, Regra 2: Faça Acontecer. Fazer acontecer significa ser um executor, significa ser uma pessoa capaz de tornar o trabalho uma realidade. Um executor deve ter a habilidade de fazer o trabalho bem feito. Ser um líder executor eficiente significa ter uma visão clara de aonde se q...

O Código da Liderança

Ser um líder é um dom ou uma habilidade? Outra pergunta fácil. É uma habilidade. Sim pode ser desenvolvida. Essa mesma discussão surge quando se fala de professores. Ser um ótimo professor é um dom ou um ótimo professor pode ser formado. Idem. Em O Código da Liderança ( The Leadership Code , Best Seller, 191 páginas), Dave Ulrich, Norm Smallwood e Kate Sweetman construíram um código de cinco regras que são características básicas para a formação de qualquer líder. Os autores constataram que entre 50 e 85% das características de liderança são compartilhadas entre líderes eficazes. Por meio de entrevistas com diversos líderes, os autores concluíram que as cinco regras descritas no livros são as básicas para a contrução de um líder. As cinco regras estão apresentadas abaixo. Este post é o primeiro de cinco que resumirão as ideias de Ulrich, Smallwood e Sweetman sobre liderança. Regra 1 - Prepare o Futuro Preparar o futuro significa ser um estrategista, se...

Veja's article is... ok/O artigo da Veja é só... bom

This week's Veja brings the cover headline Solte Seu Inglês - Dá para aprender inglês depois de adulto, melhorar no trabalho e passar menos apertos . The article is... ok. That's it. A not very rich word. First of all, just once does the article mention the word culture and it is used to define the British Council. The author fails to show that language and culture are inseparable. And she had a very good example in the article when she told the story of Brazilian ballet dancer Thiago Soares who took the initiative to talk to the Queen... by saying Hi . The article intends to enlighten the reader, to show the difficulties adults may have when studying English as a foreign language; it also shows, through examples, the profits of studying English. A very positive aspect of the article is that it does not focus on the difficulties much. It gives more attention to the successful outcomes of people who study the language. However, the journalist fails to mention signi...